Yhdistyksen taloustiistai-webinaarit 22.10. ja 29.10.

20.10.2024 klo 17:00 - 29.10.2024 klo 18:00 / Koulutus/seminaari, Verkossa tapahtuva toiminta

Kansalaisfoorumin  järjestämät Yhdistyksen taloustiistait on tarkoitettu tietoiskuiksi pienten yhdistysten hallinnosta ja taloudesta vastaaville henkilöille.

Osallistuaksesi et tarvitse pohjatietoja aihepiireistä, mutta suosittelemme ottamaan ennakkoon selvää oman yhdistyksen käytänteistä tai kokemuksista webinaareissa käsiteltäviin teemoihin liittyen.

. Voit valita käsiteltävistä aihepiireistä itseäsi kiinnostavat maksuttomat webinaarit.

• Tiistai 1.10. klo 17.00–18.00, Kulujen korvaaminen

Tässä webinaarissa käsittelemme, mitä kuluja yhdistys voi korvata verovapaasti, miten korvauksista päätetään, mitä ilmoitetaan tulorekisteriin ja miten saadaan käytännöt sujuvaksi. Tutustumme verohallinnon ohjeisiin.

• Tiistai 8.10. klo 17.00–18.00, Vapaaehtoisten kiittäminen ja muut lahjat

Millaisia kiitoslahjoja yhdistys voi antaa määrältään ja laadultaan? Mitä tulee ilmoittaa tulorekisteriin? Tutustumme verohallinnon ohjeisiin.

• Tiistai 22.10. klo 17.00–18.00, Mikroyhdistyksen tilinpito

Kahdenkertaista kirjanpitoa ei vaadita pieniltä yhdistyksiltä (vuositulot alle 30 000 €).

Tässä webinaarissa tutustumme asetukseen mikroyhdistysten tilinpidosta ja pohdimme, miten kevennetty tilinpito voidaan käytännössä järjestää.

• Tiistai 29.10. klo 17.00–18.00, Lahjoitusten kerääminen yhdistyksille

Pienkeräys ja joukkorahoituskampanja on mahdollista toteuttaa myös pienessä yhdistyksessä. Tutustumme näihin varainhankinnan muotoihin.

Lisätietoa Kansalaisfoorumin verkkosivuilla.

Toiminta-alue