Alfred Kordelinin säätiön apurahat tieteeseen, taiteeseen ja sivistystoimintaan haettavissa 1.-15.8.

Alfred Kordelinin säätiö myöntää apurahoja tieteeseen, taiteeseen ja sivistystoimintaan. Hakuaika on vuosittain 1.-15.8.

• Tieteen apurahoja myönnetään yksityishenkilöille väitöskirjojen viimeistelyyn ja väitöskirjatyöhön liittyviin tutkimusvierailuihin eri tieteenaloille.
  • Taiteen apurahoja myönnetään yksityishenkilöille ammattimaiseen taiteelliseen työskentelyyn eri aloille.
  • Sivistystoiminnan apurahoja myönnetään yksityishenkilöille ja yhteisöille ammattimaiseen työskentelyyn.  Yhteisöille myönnettävä kohdeapuraha voi olla enintään 35 000 euroa 12 kuukauden mittaiseen hankkeeseen.

Esimerkkejä yhdistyksille v. 2023 myönnetyistä apurahoista:

• Nurmeksen Kesämusiikin ja Kesäakatemian kannatusyhdistys ry: Nurmeksen Kesämusiikki 29.6.-7.7.2024 ”Kesäakatemia Kesämusiikissa” – luentoihin työpajoihin ja konserttiesittelyihin. 9000€
  • Kalliolan Setlementti ry: hankkeen toteuttamiseen: Virtuaalinen 3D-Oppitupa ja työpajasarja haavoittuvassa asemassa oleville.32 000 €
  • Suomalainen perheteatteri ry: Kymmenen Satujen suojassa -hankkeen toteuttamiseen. 10 000€
  • Ruokakasvatusyhdistys Ruukku ry: Aistit edellä kestävään syömiseen – tapahtumaan tulevaisuuden ruokakasvatuksesta. 30 000€

Lisätietoa Säätiön verkkosivuilla