Kuhina -Järjestötyöllistäminen työllisyyden ekosysteemissä -hanke käynnistyi 1.1.2024. Hanketta toteuttaa Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry. Hanke on Euroopan unionin osarahoittama sekä rahoituksessa ovat mukana Maakuntaliiton tulevaisuusrahasto sekä hankkeen kumppanikunnat. Kuhina toimii seuraavien kuntien alueella: Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä ja Tohmajärvi. Hankkeen kohderyhmänä ovat työttömät työnhakijat, jotka tarvitsevat tukea työllistymiseensä. Kohderyhmänä ovat myös Pohjois-Karjalan järjestöt ja alueen muut työnantajat.

Kuhina -Järjestötyöllistäminen työllisyyden ekosysteemissä -hankkeen toimenpiteiden avulla
1. Tarjoamme yksilöllistä tukea työllistymiseen 375 pohjoiskarjalaiselle henkilölle
2. Vahvistamme järjestöjen työllistämismahdollisuuksia ja teemme nämä näkyväksi työllisyyden ekosysteemissä. Luomme hankkeessa valmennusmallin, jossa palkkatuettu työjakso on osa tavoitteellista yksilöllistä valmennusta kohti pysyvämpää työllistymistä.
3. Vahvistamme alueen työpaikkojen monimuotoisuutta

Välityömarkkinoilla ja järjestöillä on tärkeä osa työllisyyden hoidossa ja työllisyyden ekosysteemissä. Kuhina-hankkeessa nostamme esille järjestöjen työmahdollisuudet. Hankkeessa luomme valmennusmallin, jossa järjestötyöjakso palkkatuella toimii tavoitteellisena väliportaana kohti pysyvämpää työllistymistä.

Kuhinan tuki järjestöille:
• Autamme työmahdollisuuksien miettimisessä
• Rohkaisemme ja innostamme uusia yhdistyksiä työllistämään ja tarjoamme tietoa palkkatukityöllistämisestä
• Tuemme työtehtävien pilkkomisessa Ratko -työn pilkkomisen mallin avulla. Näin luomme uusia tehtävänkuvia järjestöjen tarpeiden pohjalta.
• Tuemme järjestöjen yhteistyöllistämistä

Jos mietitte työllistämistä yksin tai yhdessä toisen järjestön kanssa, niin olettehan yhteyksissä Kuhinan yhdistyskehittäjään. Tulemme mielellämme paikan päälle keskustelemaan työllistämisasioista.

Tarkempaa tietoa löytyy hankkeen nettisivuilta: www.pksotu.fi/kuhina

Lisätietoja:
työllisyyskoordinaattori Hilkka Pirhonen