KUNTOUTTAVAN TYÖTOIMINNAN POLKU

Työhön ja koulutukseen valmentavan kuntouttavan työtoiminnan aikana pääset kokeilemaan erilaisia, sinua kiinnostavia työtehtäviä yhdistyksessä. Lisäksi sinulla on mahdollisuus suunnitella omaa koulutus- ja työllistymispolkuasi yhdessä sosiaaliohjaajan kanssa. Tavoitteena on löytää työtoiminnan jälkeiselle ajalle sinua kiinnostava opiskeluala ja -paikka, työkokeilupaikka tai työpaikka.

1. Ennen kuntouttavan työtoiminnan aloitusta kanssasi laaditaan aktivointisuunnitelma. Suunnitelma tehdään yhdessä TE-toimiston virkailijan ja kunnan työntekijän kanssa.
  2. Sosiaaliturvayhdistyksen sosiaaliohjaaja kertoo sinulle tarkemmin työhön ja koulutukseen suuntaavasta työtoiminnasta. Tapaaminen voi olla Sosiaaliturvayhdistyksen tiloissa tai muussa sovitussa paikassa. Sosiaaliohjaaja sopii kanssasi seuraavan tapaamisajan ja työtoiminnan suunnittelu voi alkaa.
  3. Kun sinua kiinnostavat työtehtävät löytyvät, sovitaan tutustumiskäynti yhdistykseen. Vierailun jälkeen sinulla on aikaa pohtia, olisiko työtehtävät sinulle mieluisia.
  4. Kun sopiva työtoimintapaikka löytyy, laatii sosiaaliohjaaja kanssasi työtoimintasuunnitelman (3 kk).
  5. Työtoiminta alkaa sovittuna ajankohtana. Sosiaaliohjaaja voi olla mukana työtoiminnan aloituksessa.
  6. Työtoimintapaikalla sinut perehdytetään työtehtäviin ja sinulla on nimetty ohjauksesta vastaava henkilö. Sosiaaliohjaaja tapaa sinua ja pitää sinuun yhteyttä säännöllisesti. Voit kääntyä sosiaaliohjaaja puoleen kaikissa sinua askarruttavissa kysymyksissä.

Kuvan saat näkymään suurempana tästä.

Muokattu viimeksi: 01.08.2022