JANEn kokouksessa päätettiin vaalikärjistä

Pohjois-Karjalan järjestöasiain neuvottelukunta JANE kokoontui syksyn ensimmäiseen kokoukseen 27.8. Kokouksessa hyväksyttiin JANEn uusiksi jäseniksi Joensuun seudun Invalidien Ella Saviranta sosiaali- ja terveysjärjestöjen varaedustajaksi (Eetu Kökön tilalle) ja MLL Järvi-Suomen piirin Tiina Jauhiainen lapsi- ja perhejärjestöjen varaedustajaksi (Sirkku Nevalaisen tilalle).

Kokouksessa tuotiin terveisiä 22.8.Varkaudessa järjestetystä itäsuomalaisten järjestöneuvottelukuntien yhteistapaamisesta, perustettiin työryhmä Pohjois-Karjalan yhdistysohjelman päivittämiseen, päätettiin JANEn vaalikärjistä tulevissa kunta- ja aluevaaleissa sekä hyväksyttiin JärjestöStara 2024 hakukuulutus.

Hyvinvointialueen asioista käsiteltiin alueellisten kumppanuusryhmien ajankohtaistilanne, hyvinvointialueen avustusohjeen päivitys ja hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen palvelutarjottimen kehittämisen tilanne. Lisäksi Janen jäsenille jätettiin kommenttipyyntö järjestöjen ja hyvinvointialueen asiakirjan viimeistelyä varten.

Tiedoksi tuotiin JANEn työvaliokunnan valmistelema lausunto hyvinvointialueen palvelustrategiaan ja palveluverkkosuunnitelmaan. Jäsenet toivat myös terveisiä edustamistaan ohjaus- ja työryhmistä.

Seuraava Janen kokous pidetään 22.10 ja silloin päätetään mm. vuoden 2024 JärjestöStarasta.

Asiasanat

Aktiiviset järjestöt, maakunnallinen järjestöneuvottelukunta, vaikuttaminen, kuntavaalit, JärjestöStara,