Järjestöt mukaan Kokonaisturvallisuusmessuille 4.-5.10.!

Joensuussa järjestetään valtakunnalliset Kokonaisturvallisuus 2024 ja osaaminen -messut lokakuussa. Tapahtumapaikkana on Joensuu Areena perjantaina ja lauantaina 4.-5. lokakuuta, molempina päivinä klo 9-17. Messut ovat yleisölle pääsymaksuttomat.

Teema on nyt jos koskaan meille kaikille ajankohtainen. On merkittävää, että tällainen messutapahtuma järjestetään juuri nyt täällä Pohjois-Karjalassa, EU:n itäisellä rajalla.
Millaisista asioista arkemme turvallisuus muodostuukaan? Se on paljon muutakin kuin viranomaistoimijoita, rajavalvontaa tai pelastustoimen työtä. Puhutaan ns. elintärkeistä toiminnoista, joita ovat mm. väestön toimintakyky ja palvelut, sisäinen turvallisuus, huoltovarmuus ja henkinen kriisinkestävyys.

Järjestötoimijoilla ja yhdistyksillä on oma tehtävänsä ja merkityksensä siinä, millainen mielikuva meille arkemme turvallisuudesta muodostuu. Niinpä messuille toivotaan runsaasti alueen yhdistyksiä mukaan.

Messujen järjestökujalle yhdistykset pääsevät edullisesti:
– pöytäpaikka noin 2×2 metriä, jossa pöytä 70×180 cm, pöydän päälle voi laittaa liinan jolloin pöydän alle jää tilaa tavaroille. Paikan takaosaan jää tila vaikkapa roll upille.
– pöytäpaikan hinta 170 euroa + voimassa oleva alv. Sisältää pöydän ja rekisteröintimaksun.

Ota siis pikaisesti yhteyttä niin varataan sinulle ja yhdistyksellesi paikka messuille!

Sarah Laukkanen,
Kokonaisturvallisuus 2024 ja osaaminen -messujen viestintä