Joensuun kaupungin pientapahtumatuki haettavana 1.-31.8.2024

Joensuun kaupunki avustaa harkinnanvaraisesti talousarvion määrärahojen puitteissa alueen pientapahtumia, joilla edistetään kävijöiden sekä kaupunkilaisten yhteisöllisyyttä ja osallisuutta.

Pientapahtumatukien avulla myös lisätään alueen vetovoimaa esimerkiksi Joensuuhun suuntautuvien tapahtumatuotantojen tai kertaluontoisten valtakunnallisten tapahtumien tukemisen avulla. Pientapahtumat mahdollistavat myös Joensuun kaupungin arvojen ja imagon mukaisen markkinoinnin, jolloin kaupungilla avautuu mahdollisuus näkyä tapahtumien kautta yhteistyökumppanina.

Tapahtumajärjestäjä voi hakea Joensuun kaupungilta pientapahtumatukea. Tapahtuma voi olla vaikkapa yhteisöllinen tempaus tai valtakunnallinen jonkun lajin Suomen mestaruuskisa. Myös valtakunnallisia tai kansainvälisiä konferensseja tai erilaisille kohderyhmille suunnattuja matalan kynnyksen liikuntatapahtumia voidaan avustaa pientapahtumatuella.

Pientapahtumatuki myönnetään kertaluontoiselle tapahtumalle ja tuki on käytettävä kuluvan kalenterivuoden aikana.

Pientapahtumatukea voi hakea pääsääntöisesti riippumatta tapahtuman tyylilajista, luonteesta tai ajankohdasta. Poikkeuksena ovat kulttuuri- ja taidetapahtumat, joiden avustukset haetaan kulttuuriavustuksista. Kylä- ja asukasyhdistyksien toimintaa tuetaan puolestaan asukasosallisuuden tukien avulla.

Pientapahtumatuen hakijana voi olla yhdistys, osuuskunta, säätiö tai yritys.

Lue lisää Joensuun kaupungin verkkosivuilta