Järjestöt ja yhdistykset Kokonaisturvallisuus-messuille 4.-5.10.2024

Joensuu Areenassa järjestetään lokakuussa 2024 valtakunnalliset Kokonaisturvallisuus 2024 ja osaaminen -messut. Pohjoiskarjalaisilla järjestöillä ja yhdistyksillä on nyt oivallinen tilaisuus näyttää ja kertoa, millaisia asioita, toimintaa ja palveluita niillä on tarjolla arkemme turvallisuuteen liittyen.

Lokakuun ensimmäinen viikonloppu johdattaa kansalaiset kokonaisturvallisuuden äärelle. Tavoitteena on saada kansalaiset – eli meidät kaikki – ymmärtämään, mitä kokonaisturvallisuus tarkoittaa ja mikä varautumisen merkitys on tässä meidän ajassamme.

Suomen kokonaisturvallisuus osa-alueineen, tuotteineen ja palveluineen tulee messuilla monipuolisesti esille. Samalla edistetään viranomaisten, elinkeinoelämän, järjestöjen, oppilaitosten ja kansalaisten yhteistoimintaa elintärkeiden toimintojen turvaamisessa.

TURVALLISUUTTA KAIKILLE

Messujen ensimmäisenä päivänä, perjantaina 4. lokakuuta Joensuu Areenaan odotetaan erityisesti koululaisia ja opiskelijoita sekä viranomaisia. Lauantaina 5. lokakuuta kohderyhmänä on ns. suuri yleisö eli kaikki, joita turvallisuuteemme liittyvät asiat suinkin kiinnostavat.

Messujen ns. järjestäjätiimi ovat Pohjois-Karjalan valtuuskunta ja Pohjois-Karjalan kauppakamari. Järjestelytoimikunnassa ovat mukana mm. palo- ja pelastuslaitos, poliisi, Tulli, Puolustusvoimat, Rajavartiolaitos ja Maanpuolustuskoulutusyhdistys MPK. Lisäksi mukana ovat Karjalan Poikien Kilta, paikallisia oppilaitoksia ja Pohjois-Karjalan Martat.

KYMMENENNET MESSUT

Kokonaisturvallisuus 2024 ja osaaminen -messut – alkuperäiseltä nimeltään Maanpuolustusmessut – järjestettiin ensimmäisen kerran Helsingissä vuonna 1992. Edelliset messut eli Kokonaisturvallisuus 2022 järjestettiin Tampereella. Nyt vuorossa ovat kymmenennet messut ja tapahtumapaikkakuntana siis Joensuu.

Messut avoinna pe 4. lokakuuta klo 9-17 ja lauantaina 5. lokakuuta klo 9-17

Messujen ohjelma rakentuu parhaillaan. Tavoitteena on saada mukaan kattavasti teemaan liittyviä näytteilleasettajia ja pohjoiskarjalaiset tahot laajalti mukaan.

Järjestö- ja yhdistystoimija, ota yhteyttä:
sarah.laukkanen@gmail.com

Tervetuloa näkemään, kokemaan ja oivaltamaan, millaisista asioista arkemme ja elämämme turvallisuus muodostuu!

Tapahtuman kotisivut

Tapahtuman Facebook-sivu